Marknadsföra sin sajt utanför nätet

960654-marketing

När det kommer till företag på nätet, speciellt de som endast bedriver verksamhet på nätet, är ju internet ett solklart val för ens marknadsföring. Men det är inte det enda alternativet, ibland finns det faktiskt metoder som kan hjälpa en att få in kunder till sin sajt trots att man väljer andra kanaler att marknadsföra sig genom.

Tidningar

Alla som har läst en tidning på senaste tiden, vare sig det är en dagstidning eller någon annan tidskrift så har man nog lagt märke till mängden annonser för både det ena och det andra. Men innan man rusar ut för att sätta in en annons i sin lokala tidning så bör man vara medveten om att detta kan i genomsnitt vara fem gånger så dyrt som en annons på nätet.

TV

Medan tidningar har tappat en hel del läsare sedan internets revolution har TV klarat sig bättre. En trend på senare tid har faktiskt varit e-handlare som valt att annonsera i TV. Vilket kanske inte är så underligt när man tänker på antalet personer som säkert har sin smartphone eller surfplatta nära till hands även när de tittar på TV. Vill man göra detta i till exempel TV4 kan man läsa mer här.

Bilar

Egna företagare och företag med tjänstebil har ofta en riktigt bra möjlighet att sätta sin logo och webbadress på sin bil. Detta kan ge resultat på samma sätt som TV-reklam, tillräckligt många idag kan kolla upp sajten så fort de ser namnet tack vare sin mobil.

Radio

Läser man argumenten från denna typ av media så vill de ju mena att annonser i radio når ut till fler än vad en morgontidning gör, som dessutom inte alla prenumererar på i vilket fall som helst. Dessutom har ju radion den fördelen att det är något man kan använda för att nå ut till folk även när de sitter i bilen, vilket ju gör specifika tider väldigt åtråvärda.