Vikten av god kundsupport

Vikten av god kundsupport kan inte nog poängteras. Man kan har hur mycket marknadsföring som helst men om man missköter de kunder man har så kommer det att gå åt ett håll. Man tappar sina kunder. Se till att ge kunderna den service och support dom de är i behov av.

För att kunna serva sina kunder på bästa sätt så kan det vara bra att skaffa sig ett ärendehanteringssystem som underlättar för för de som arbetar med support till kunder. Det är lätt att man tappar bort saker i den digitala sfären om man inte systematiskt sköter detta. Med ett system som har hand om kundärenden är viktigt så det inte hamnar mellan några ettor och nollor. Det ska vara enkelt att göra uppföljning och se vad som har skett i ärendet. Om en kund ringer och frågar så ska det snabbt gå att få fram de senaste uppgifterna så kunden får veta vad som händer.

Tack vare dagens digitala utveckling så har det blivit så mycket enklare att samverka mellan olika avdelningar i en gemensam ärendehantering. Alla ser vilken status det är på det som kommit in och som behöver uppmärksamhet. Det kan gå att få påminnelser om olika ärenden och det går också att diskutera och fråga kollegor om olika saker som rör ärendet som du arbetar med. Allt sker i ett och samma system så man behöver inte gå över till e-post eller annat för att ställa en fråga. I systemet så får ni också statistik på alla de ärenden som har funnits och finns.